צנצנות
מוצרים
ערב
צהריים
בוקר
חברים
מתוק
טרי
קערה
מחבת
בתנור
סיר
שבת
סבתא
טיולים
מתכונים

ח״י המלצות לברלין

August 14, 2018
דלג למתכוןדלג למפה

מה שהכי הקסים אותי בברלין, יותר מאשר המזון המשגע שיש פה, יותר מהסדר המופתי ויותר מהסטייל המגוון שהוציא את עיניי מחוריהן, זה העובדה שזו הקפיטל הכי רגועה שביקרתי בה בחיי. אין פה את הלחץ האופייני כל כך לערים גדולות של אנשים שהולכים בנחישות ומהירות, של חוסר סבלנות וקצרות הדיבור. רגוע בברלין באופן שבו באמת אפשר להוריד רגע הילוך מטרפת הלו״זים ומשיגעון הלחץ שמאפיין כל כך את ישרואל בכלל, תל אביב בפרט והערים הגדולות באשר הן.

IMG_0749

זה מתחיל בדבר הכי פשוט, המרחב הציבורי. כמעט ואין תנועה על הכביש, כולם מרוכבים על אופניים או מתנועעים בתחבורה הציבורית הנוחה, המהירה והמדויקת להפליא. גם התנועה שיש כה שקטה, אף אחד לעולם לא יעיז לצפור, אנשים מתהלכים ברוגע ושקט ונעימים זה לזו, עדינים שאפשר להתפוצץ. או להירגע.

אוכמניות

לתחילת המסע האירופאי שלי לא יכל להיות טוב מזה. לימים, בצרפת, התחלתי להשתגע מהשקט ולהתגעגע עד מאוד לקצת קולניות ים תיכונית, מה שהוביל אותי באופן מפתיע למצוא את עצמי בברצלונה (פוסט בקרוב).

אופנוע

את ההמלצות לברלין אספנו מחברים, מצירופי המקרים, מגרגורי הבטן למראה מקום כזה או אחר ומהבלוג המופלא הזה. לפניכם ח״י המקומות שהכי אהבתי:

א. Bonanza Coffee– בוננזה זה חתיכת בית מקדש לקפה שפשוט אין לי מילים. אם הייתי יכולה הייתי מעבירה אתכם לשם בהקלקה על הלינק, רק לכוס קפה, ואם אתם קוראים את זה כי אתם כבר בברלין אז חובה חובה חובה. ככל הנראה אתם בחיים שלכם לא תטעמו קפה כל כך מוקפד ומעולה. בוננזה של קפה (הייתי חייבת). תוכלו להינות שם מכל צורת הכנה של קפה שנקלה ונטחן במקום כאילו מדובר בכריית יהלומים. לצד הקפה מוגשים מאפים טעימים להחריד, אני ממליצה על המאפה כרמל מלוח שהוא בעצם מעין קובנה עם טוויסט אירופאי. (יש כמה סניפים, אני ישבתי פה)

בוננזה 3
בוננזה 2
בוננזה 1

ב. Isla– סצנת הקפה מהגל השלישי בברלין מתקדמת עד מאוד, כמעט בכל רחוב יש בית קפה שקולים בו את הקפה ומייבאים את הפולים ממיטב האדמות, אין ספק שהבוננזה שם את כולם בכיס הקטן, אבל אם אתם בכל שכונה אחרת, תוכלו לשתות כוס קפה הגונה. עוד מקום נהדר לקפה, שמוגש בכלים יפהפיים, הוא איסלה. כששאלנו את המוכר ממה הכלים עשויים הוא ענה ״הממ.. מקקי של פילים״ כולנו צחקנו על ההיפסטריות המוגזמת של ברלין (זה היה בצחוק כן?!). האווירה שם יאפית, אורגנית ורגועה למדי, אם חוצים את בית הקפה מגיעים למעין גינה חמודה כזו שבה אפשר להנות מהקפה והשמש גם יחד.

איסלה

ג. Libanon Falafel– מעבר לפינה של האיסלה יש שווארמה לא רעה בכלל שעולה רק יורו אחד, נסו אותה עם היוגורט המלוח שנמכר כאחד המשקאות במקרר- אלוהי.

שווארמה

ד. Klunkerkranich– (כתובת) שקיעה חלומית על גג של קניון עם נוף לכל העיר, בירה נהדרת ונאצ׳וס בינוני. מומלץ בחום, זה כל כך יפה ונעים.. תגיעו מספיק זמן לפני שהשקיעה מתחילה, יש שם תור ארוך כמו שרוך וכדאי לתפוס מקום טוב ולקנות איזה שיכר לפני שהשמש מתחילה ת׳הופעה.

רופטופ

ה. Monsieur Vuong– (כתובת) ברובע Mitte הכה בורגני יש מקום נפלא נפלא לאכול בו Pho. כ״מומחית״ למרק הויאטנמי המופלא, אני יכולה לומר שהמקום הטרנדי למדי הזה יודע איך להכין ציר מטמטם. המסעדה מפוצצת בכל שעות היום, ייתכן שתצטרכו לחכות קצת, לא נורא, זה שווה את ההמתנה, האוכל מגיע מהר מהר והאווירה במקום צעירה שיקית ותוססת והמרק נהדר.

פה
שם

ו. Kimchi Princess– (כתובת) ההיכרות היחידה שלי עם אוכל קוריאני מסתכמת בביקור בגסטהאוס של קוריאנים בהודו שהגיש אוכל קוריאני בביצוע הודי שזה בערך כמו לאכול פלאפל בהודו. נחמד והכל אבל כל כך רחוק מהדבר האמיתי. בברלין לעומת זאת, כמו בכל הערים הגדולות והטובות, יש מהגרים מכל העולם ולכן אפשר ליהנות ממאכלי מהגרים בביצוע מהולל. כזו חוויה הייתה לנו בקימצ׳י פרינסס. אמנם עוד לא הייתי בקוריאה אבל זה הרגיש נכון ובעיקר טעים.

בימבמפ
דמפלינגס
סלטעים

ז. Tier– (כתובת) אהלן אהלן לאחד מברי הקוקטיילים הנהדרים שביקרתי בהם. ממש מתחת לדירה שלנו, בלי יותר מידי פוזות ומעט מאוד טקסיות, פשוט אלכוהול משובח וקוקטיילים שיטיסו אתכם בחוזק אדיר שמוסתר היטב בטעם מופלא וייחודי. התפריט ארוך כמו שרוך כי הם מחזיקים שם מגוון עצום של משקאות, אבל בשיחה קצרה עם המלצר או הברמן יתקינו לכם קוקטייל שמתאים לחשקים שלכם. כוסות יפהפיות והגשה שמפעילה את בלוטות הריר. בזמן שאתם משתכרים תוכלו לצבוע ולצאת באלגנטיות מהקווים, חוברות עם ציורים של מקומות טרופיים.

טייר (1)

ח. Jivamukti– (כתובת) אזהרה: לא מדובר במקום שאוכלים בו. מדובר במרכז ליוגה. ההמלצה הזו היא הפוגה בריאותית לפוסט הנוטף שומן הזה. מדובר ברשת של מרכזי יוגה שהחלה את פעילותה בניו יורק ומרחיבה את אופקיה בכל העולם. התרגול במרכזי ג׳יווהמוקטי הוא שילוב של האטה, ויניאסה ואשטנגה והוא מלווה בשירת מנטרות ובמוסיקה נהדרת (הנה הפלייליסט שליווה את התרגול שלי). התרגולים אינטנסיביים באופן כזה שהמזרון שלכם יהיה ספוג זיעה ואתם תצאו משם בהיי רציני. זה מדהים ואני מתה שהם יפתחו כבר מרכז בתל אביביתנו הקטנטונת.

ט. Five Elephant– (כתובת) הרבה זמן לא דיברנו על קפה.. ובכן.. מה שמיוחד בחמשת הפילים זה שלצד הקפה הנהדר תוכלו לטוס לרקיע השביעי עם עוגות מדהימות. אנחנו ניסינו את הפאי חמאת בוטנים וקרמל מלוח והתעלפנו, אם קפצתם לשיעור יוגה יש סניף ממש קרוב בו תוכלו להשיב אליכם את הקלוריות האבודות.

פאי מושלמי

י. Hamburger Bahnhof– (כתובת) אזהרה: לא מדובר במסעדת המבורגרים אלא במוזיאון לאמנות מודרנית. קצת תרבות לפני שחוזרים לאוכל. מדובר במוזיאון מופלא עם תערוכות מתחלפות ומרתקות. ממש מומלץ לברר מה מציגים ופשוט לבוא לכמה שעות של השראה.

יא. Roamers– (כתובת) בראנץ׳ מישו?! מדובר במסעדת בראנצ׳ים עם סטייל של מערב פרוע ואווירה של היפסטרים חיים בסרט. תוכלו להינות שם מארוחה פוטוגנית במיוחד, טעמים ייחודיים ויחס מחריד. לא זה לא להאמין מה קורה לדור שלנו עם היחס האדיש הזה, לא ברור מאיפה זה בא ועל מה זה עונה בדיוק?! ממתי להיות נחמד נהייה לא מספיק קול? בכל אופן, המקום הזה כזה מתוק ויפה והאוכל מוגש מקסים וגם טעים. שווה ביקור, רק אל תצפו לחיוכים, הם לא בתפריט.

רומרס 2
רומרס 1

יב. השוק הטורקי– (כתובת) מסתבר שברלין היא המקום שיש בו הכי הרבה טורקים מחוץ לטורקיה. בשוק השכונתי המהמם הזה תוכלו ליהנות מהפוגה מהאירופאיות ולזלול כל מיני משמנים טובים. נסו כמה שביטנכם תוכל להכיל ובין ביס לביס תוכלו לרכוש מזכרות מקסימות בעבודת יד של כל מיני אמנים מהשכונה שמציעים את מרכולתם, כשברקע מוזיקת רחוב נהדרת. השוק פתוח בימי שלישי ושישי ואין כמוהו כדי להרגיש פשוט בחופש.

טורקיש

(למשמן המופלא הזה קוראים: Gozleme)

טוקי טורקי

(ולחמוד הזה קראתי תוכי טורקי)

יג. Cocolo Ramen X-berg– (כתובת) הולי ראמן, איזה ראמן. הסוד של הראמן הוא באטריות, על שמן המנה. אטריות יפניות דקיקות, חלקלקות עם מרקם שמנמן בעבודת יד ואין ספק שאלו אטריות ראמן משובחות ביותר, הציר אגרסיבי למדי אבל טעים מאוד. קחו בחשבון שהטעמים מאוד מאוד חזקים ולכן כדאי לבוא עם תיאבון ועדיף שיהיה טיפה קריר בחוץ, בחום של יולי בצהריים אחרי נישנושים בשוק הטורקי הסמוך, החוויה קצת יותר קשה לעיכול, אך התור יותר קצר. תעשו את החישוב שלכם וצאו לדרך.

רימון

יד. Mrs Robinson's– (כתובת) המסע האירופאי הארוך שלי צמצם את האפשרויות שלי לזלול במסעדות שף, על אף שאני מאוד מחבבת את הג׳אנר, וכפי שאתם רואים אני מרבה להמליץ על שווקים, קונדטוריות, מסעדות פועלים ומקומות במחירים נוחים לנוסע התפרן. מידי פעם אני מפרגנת לעצמי בארוחה מוגזמת לתקציב היומי שלי ומתפנקת באיזה דינר מענג במיוחד. הזמנו מראש ואם אתם הולכים לשם, עשו כך גם כן. קשה לי להגדיר את הסגנון, אבל אני יכולה לומר שהם ממש אוהבים את המטבח היפני, מחבבים את ההודי ומושפעים מכל הטרנדים של ה-Farm to table. כך מצאנו את עצמנו אוכלות נתח עגבנייה מסוג Heirloomעם דומדמניות מוחמצות, אספרגוס לבן וחומץ רוברב. זו הייתה מנה שנועדה לחובבת עגבניות שכמותי, פשוט שיר הלל למלכת הירקות האדמונית: חתיכה עבה ובשרנית של עגבנייה מעוטרת בדומדמניות ושוחה בחומץ מתוק, עדין ומחמיא. כל ביס היה כאילו שאנחנו נוגסות באיזה נתח בשר עסיסי שגידלו אותו וטיפלו בו עם המון צומת לב ואהבה. עוד מנה יוצאת דופן הייתה איזה וורסיה לעוף מטוגן (העוף היה עם Label Rouge מה שמעיד על תעודת איכות) שהוגשה על קרם פרש עם ביצי דגים ברוטב טבסקו ודבש שזה שילוב שבחיים שלי לא הייתי חושבת עליו: צרפת+ מקסיקו+ ארה״ב+ רוסיה. זה נשמע זוועה אבל זו הייתה אורגזמה קולינרית נפלאה. וואו איזה חגיגה של טעמים, העוף היה קריספי לאללה וביצי הדגים מתפצפצות בין ביס לביס ממלאות את הפה במיץ דגים עדין הרוטב החריף מתוק היה מקפיץ והקרם פרש מרגיע בעדינותו את כל הטירוף הזה. קיבוץ גלויות. חדש ימינו כקדם. הבאנו שא-לום עליכם. איזה מנה מדהימה! אני בטוחה שאם היינו שואלות את השף הוא המציא את המנה הזו תחת השפעה של משהו או משאריות של כל מיני דברים או גם וגם. לא יודעת. אין במנה הזו שום הגיון ויחד עם זאת היא פשוט גאונית. שאר המנות לא היו מרשימות במיוחד והקינוח היה דוחה, או מתוחכם מידי, בשורה התחתונה לא סיימנו אותו וזה לא משהו שקורה לי עם קינוחים. אני אסכם שעל אף הקינוח הייתי חוזרת לשם למנות הראשונות ללא ספק. אם אתם מבקרים שם תתרכזו בהם.

רובינסון

טו. Kauf Dich Glucklich Cafe & Mehr– (כתובת) ההמלצה הזו היא להורים לילדים, או למבוגרים ילדותיים שכמותי. מקום קסום שמגיש וופלים בלגיים עם כל מיני טופינגס מלוחים ומתוקים, המקום צבעוני ומצועצע כך שהילדים שלכם או הילדים שבכם יחגגו. זו המסעדה הכי צ׳יילד פרנדלי שראיתי בעיר ובכלל ברלין היא מאוד מתאימה למשפחות צעירות, בכל רחוב יש גן משחקים חמוד ואינספור חנויות צעצועים ובגדי ילדים בסטייל נהדר.

וופל

טז. Motif Wein– (כתובת) ממש מתחת לביתינו גילינו בר יין מתוק שבו לגמנו את הבקבוק האחרון לפני שנפרדנו לשלום. מדובר בבר יין עם מבחר לא קטן של יינות מרחבי העולם. המקום מעוצב יפהפה. שתינו יין לבן טבעי, זו הייתה הפעם השנייה שנחשפתי לתופעה (פעם ראשונה במיסטר רובינסון, ראו המלצה 12). את היין הטבעי פגשתי לאחר מכן בברצלונה ועשיתי איתו היכרות עמוקה, ארחיב על כך בהמשך. אני מבטיחה לכם שברגע שתתחילו איתו לא תוכלו לחזור ליין הרגיל. מדובר בגל חדש ובלתי נתפס בעולם היין. מה שקרה לקפה מתחיל לקרות ליין. יש המון מקומות בברלין שמגישים יינות טבעיים וזה ממש חובה לנסות.

ייןופרח

יז. Crazy bastard sauce– (כתובת) ארוחת הערב האחרונה שלנו הייתה במקום איזוטרי וביתי וחמוד וקטן מתחת לבית. בכלל, הבית שלנו היה ממוקם פצצה. הרחובות סביבנו היו מלאי הפתעות. מדובר במעין מפעל קטן לייצור רטבים חריפים בטירוף שמגיש בסופי שבוע אוכל לצד הרטבים. בסופ״ש שלנו הגישו טאקוס נהדרים שחריפותם יחד עם חריפות הרטבים החזירה אותי לחוויות בעירה בהודו. מי שיכול לעמוד בזה- שווה ביקור.

מקסיקני

חי. Zeit fur brot– (כתובת) נסיים בקינוח, כי בסוף, אין כמו מאפה שמרים טוב. הקינוח האולטימטיבי. ובוא נגיד שהגרמנים האלו יודעים מה הם עושים. לפניכם המלצה למאפייה של עוגות שמרים נהדרת, אוורירית ושמנמנה. הבצק מרשמלואי ברכותו והמילוי נדיב. העוגה לחה כהוגן וזו הפוגה נהדרת לסיבובים בשכונת מיטה.

שמריםזההחיים

לעוד חמסה המלצות על ברלין מוזמנים להיכנס לכאן.


מצרכים:

אופן ההכנה:

מפת הטיול

שנחזור אליכם עם פרטים?

תודה רבה! הפרטים התקבלו בהצלחה.
אבוי! משהו השתבש בשליחה, אנא נסו שנית.

שיתוף

הצג תגובות

תגובות

רשומות נוספות מסוג:

טיולים