צנצנות
מוצרים
ערב
צהריים
בוקר
חברים
מתוק
טרי
קערה
מחבת
בתנור
סיר
שבת
סבתא
טיולים
מתכונים

ריזוטו סלק מאוהב

September 26, 2017
דלג למתכוןדלג למפה

אהבה לימדה אותי אינספור שיעורים וליבי כמהה לעוד שיעורים אינספור. כי אהבה היא רגש שמעיר אותי בבוקר ומוליך אותי בשבילי העולם הזה. האהבה שרה לי שירים ומלווה את החלומות שלי ומלבה את הפנטזיות שלי על מה שהחיים שלנו יכולים להיות עם נרבה ממנה בעולם הזה. למדתי שיש לה הרבה פנים ושהיא מגיעה ברגעים הכי לא צפויים. למדתי שאין לנו שום שליטה בה, שהיא יכולה להיות רגעית, ובחסדיה היא לעיתים בטוחה ומלווה אותנו מרחקים ארוכים. המתכון הזה הוא מתכון של התאהבות, שזו עוד צורה של הרגש המסתורי והמופלא הזה. והוא טוב ומנחם ומתוק. והוא מוגש לכם.

באהבה.

סלק 3

חברה הציעה לי פעם להסתכל על החוויה הקיומית שלנו דרך פילטרים של צבעים, לכל רגש יש צבע ונקודת המבט המפולטרת יכולה לשמש ככלי חייוני שמבודד קצת מההזדהות שלנו עם חוויות כאלו ואחרות. ניסיתי להבין איזה צבע יש למשל לפרידה, והבנתי שבשבילי היא כתומה כמו שקיעה. צבע כזה שיש בו חום ועוצמה ופחד וריגוש, צבע שמסמן סוף אבל גם התחלה. אדום של כאב ושל אבל וצהוב של תקווה והתחדשות שמתערבבים לכתום.

סלק 1

הכאב שחור. פשוט ככה, שחור משחור, הוא אטום ועמוק וכהה. הוא מצומצם וסופח אבל הוא גם מסתורי ומלא ויש בו את כל הצבעים כולם.

סלק 4

ויש את ההתאהבות שהיא ללא כל צל של ספק, וללא כל שארית של קלישאה ורודה. אחחח… איך שאני אוהבת את הורוד הזה, כמה שהוא מלטף ואופטימי ונועז וילדי ורגעי ודביק.

סלק 5

אותה חברה אמרה לי גם שכשמסתכלים על החוויה כצבע, קל יותר לקבל אותה, פשוט כי אפשר לראות שלכל צבע יש תפקיד ויופי ושיעור ואיכויות בתוך הפלטה הזו של החיים כאן. שהם בסך הכל, ותודה לאל, די צבעוניים.

סלק 6

השבוע היה לי שבוע ורוד. והשבוע הורוד הזה היה כזה ורוד שהרגשתי שאני חייבת להביא אותו לתוך הסיר ולערבב אותו ולהריח אותו ולטעום אותו ולאכול אותו. פתחתי את המקרר ומתוכו קרץ לי סלק. הסתכלתי עליו והוא הסתכל עליי ובלי שתכננו התערבבנו לריזוטו ורוד ונהדר. וריזוטו ואהבה הם דבר שמתערבב ומתערבב ומתערבב.

סלק כישוף

לפניכם מתכון יחסית פשוט למנה יחסית מסובכת, ההכנה שלו אמנם תצמיד אתכם לסיר, אבל צפוי לכם מחזה מרהיב ומכשף. הטעמים שלו מופלאים, הוא מתקתק והוא מנחם ומפתיע. לעתים הוא מרגיש בלתי אפשרי וקשה אבל אם תתמסרו, תתמלאו ברגע ורוד במיוחד.

מנת סלק

ריזוטו סלק

מצרכים:

מתכון לכ-6 מנות

מצרכים:

  • 100 גרם חמאה
  • 6 שיני שום קלופות וחתוכות לקוביות קטנות
  • כף עלי טימין טרי מופרדים מהגבעול
  • 4 סלקים בינוניים מקולפים וחתוכים לקוביות של 1*1 ס"מ
  • 2 כוסות ריזוטו
  • 3 כוסות יין לבן
  • 6 כוסות מי ברז
  • 2 כפות סויה
  • כפית מלח
  • חצי כפית פלפל שחור טחון
  • רבע כפית אגוז מוסקט
  • 100 גרם רוקפור
  • 250 מ"ל (גביע) שמנת מתוקה 38%
  • להגשה: פרמזן, שמנת חמוצה ואגוזי מלך

אופן ההכנה:

  1. ממיסים בסיר רחב ושטוח עם תחתית כפולה, את החמאה ומיד מוסיפים את השום והטימין ומטגנים תוך כדי ערבוב כשתי דקות, עד שהשום מתחיל להשחים.
  2. מוסיפים את הסלק ומטגנים תוך כדי ערבוב עוד 2 דקות. מנמיכים את האש וסוגרים את הסיר ונותנים לסלק להתאדות במשך 10 דקות כאשר כל 2 דקות פותחים את הסיר ומערבבים מעט.
  3. מוסיפים לסיר את הריזוטו, המלח והפלפל. מטגנים תוך כדי ערבוב במשך שתי דקות.
  4. מוסיפים את היין הלבן והסויה ומביאים לרתיחה. פה מתחיל החלק הטריקי של הריזוטו, הוא דורש השגחה צמודה. שימו ברקע קצת מוסיקה, ממליצה לכם על זה, כי זה פשוט מתבקש. צריך כל כמה דקות לתת לו ערבוב ולשים לב שהאורז לא נדבק לתחתית ושכל הזמן יש נוזל בסיר. מוסיפים כל פעם כוס מים מרתיחים ומערבבים. כשהנוזל נספג באורז, מוסיפים עוד מים. ושוב מערבבים ושוב נספג וחוזר חלילה. בעצם צריך להשקות את האורז ולערבב אותו. אחרי תשע כוסות נוזל הריזוטו אמור להיות בדרכת הרכות הנכונה, אבל זה משתנה ביחס לסוג האורז. לכן, תטעמו, תבדקו.
  5. האורז מוכן כשהוא רך ועם נקודה קטנה וקשה במרכז- כמו בפסטה, אל דנטה כזה. יש כאלו שאוהבים את הריזוטו שלהם רך, אז אפשר לבשל אותו עם עוד נוזל. תביאו את הריזוטו למידת הרכות המועדפת עליכם וברגע שהוא מרגיש לכם מוכן, תוסיפו את השמנת, הגבינה הכחולה ואגוז המוסקט וערבבו. תטעמו, תבדקו שיש מספיק מלח ושהתיבול טוב לכם. ברגע שהשמנת מתחילה לבעבע ערבבו במשך דקה וכבו את האש. כל תהליך הבישול אמור לקחת כחצי שעה.
  6. להגשה: שימו בצלחת את הריזוטו, עליו ערמו תלולית של שמנת חמוצה, פוררו אגוזי מלך בידיים וגרדו קצת פרמזן, על הכל אפשר לפזר עלים טריים של טימין. בתאבון


מפת הטיול

שנחזור אליכם עם פרטים?

תודה רבה! הפרטים התקבלו בהצלחה.
אבוי! משהו השתבש בשליחה, אנא נסו שנית.

שיתוף

הצג תגובות

תגובות

רשומות נוספות מסוג:

סיר