צנצנות
מוצרים
ערב
צהריים
בוקר
חברים
מתוק
טרי
קערה
מחבת
בתנור
סיר
שבת
סבתא
טיולים
מתכונים

סירניקי - לביבות גבינה מתוקות מאוקראינה

May 29, 2017
דלג למתכוןדלג למפה

אחד הקראשים הכי גדולים שלי היה על מרגריטה. אפלטוני כן? אבל קראש. זה קורה לי.

במבט לאחור, החברות הכי קרובות שלי הן בנות שהמפגש הראשון איתם היה ממש רגע של התאהבות. איזו התפעלות אדירה, חצי פלירטוט, שעם הזמן הפך לחברות מופלאה.

picmonkey-collage

התאהבתי במרגריטה כשחזרנו מחתונה ובני הזוג שלנו נרדמו בספסל האחורי. בקושי היכרנו, ואני הייתי צריכה לנהוג מעמק חפר לבאר שבע והיא, על אף העייפות, החזיקה אותי ערה וסיפרה לי את הסיפורים הכי קסומים בעולם. אחד הסיפורים שהיא סיפרה לי באותו לילה היה על כופתאות אוקראיניות שאמא שלה מכינה בשבת בבוקר מאז שהיא זוכרת את עצמה.

img_0456

אחרי משהו כמו שנתיים שבהן ביססנו היטב את החברות שלנו, החברה האוקראינית המתוקה שלי חלקה איתי את סוד הכופתאות האוקראיניות המתוקות האלה. ואין נפלאות מהן.. הן חמימות ונימוחות וגבינתיות ומתוקות, אבל לא מידי, יש להן מרקם של עננים וטעם עדין עדין של שמן זית שמחמיא להן ומפתיע את החיך. יש בהן נחמה ונוסטלגיה ואי אפשר להפסיק לאכול אותן. הן משתדכות מדהים עם שמנת חמוצה ומייפל וגם עשינו כל מיני שדרוגים עם קצפת לוטוס ועם רסק תפוחים וקינמון.

img_0564


חשוב שתהיה בבית מחבת טובה, אני התפנקתי באחת חדשה ואיכותית במיוחד. והכי חשוב, שיהיו בבית הרבה אנשים שאתם אוהבים כי זה מסוג הדברים הטובים שאי אפשר שלא להתחלק בהם.

img_0546


סירניקי

מצרכים:

מתכון ל-30 סירניקי

מצרכים:

  • 1 חבילה של גבינת טבורוג או תבור (500 גרם)
  • 1 ביצה
  • שליש כוס קמח+ עוד קמח למהלך העבודה
  • שליש כוס סוכר לבן
  • חצי כפית תמצית וניל
  • שמן זית- לטיגון הסירניקי

תוספות מומולצות מהזול ליקר:

  • קינמון
  • שמנת חמוצה
  • רסק תפוחים
  • מייפל
  • פירות חתוכים
  • קצפת לוטוס (שמנת מתוקה מוקצפת עם 2 כפות ממרח לוטוס- פשוט וקל)

אופן ההכנה:

  1. שמים את הגבינה והביצה בקערה ומערבבים עם מזלג עד שהביצה נטמעת בגבינה. מוסיפים את שאר המרכיבים עד שהתערובת אחידה.
  2. עכשיו זה השלב שמכינים את הסירניקי לטיגון, זה אומר שצריך לקמח משטח נקי כי העניין הזה די דביק. מנקים איזור עבודה היטב ומפזרים עליו שכבה דקה ונדיבה של קמח. בנוסף מקמחים מגש שעליו נשים את הסירנקי המגולגלים לפני הטיגון.
  3. קורצים מהתערובת כמות שממנה יוצרים כדור בגודל של כ-5 ס"מ, אפשר קטן/גדול יותר, תשחקו עם זה ותראו איך אתם אוהבים את הסירניקי שלכם. מגלגלים את הכדור בידיים ולאחר מכן על המשטח המקומח. כשיש לכם כדור עגול ומקומח, השטיחו אותו בעדינות בעזרת לחיצה עם האצבעות לעובי של 1.5 ס"מ. מניחים על המגש המקומח וממשיכים לכדור הבא.
  4. כשיש לנו איזה 15 כדורים, אפשר להתחיל בטיגון ובזמן שאלו מטגנים לגלגל את ה-15 הבאים. אם קשה לכם, תגלגלו את כל ה-30 ואז תתחילו לטגן.
  5. מחממים במחבת איכותית (אחרת הכל ידבק לכם) רחבה ושטוחה שמן זית. המחבת צריכה להיות מכוסה בשכבה דקה של שמן זית, אבל שכבה דקה, מקסימום חצי ס"מ. כשהמחבת חמה כהוגן (זהירות לא לשרוף את השמן) מניחים בעדינות את הכדורים השטוחים אחרי ניעור קל מהקמח שדבק ומטגנים מכל צד עד להזהבה. חשוב להיות ערניים שהשמן לא נשרף, להנמיך את האש אם מתחיל לעלות ריח חזק מהמחבת/ להחליף את השמן בין טיגון לטיגון במידת הצורך.

להגשה:

  1. הדרך הקלאסית, כמו שמרגריטה לימדה אותי זה להגיש חם, עם מייפל (הדרך המסורתית היא עם ריבה) ושמנת חמוצה. לטעמי זה גם השילוב הכי טוב שיש.
  2. אם בא לכם לשדרג, אפשר להגיש גם עם פירות, ניסינו גם עם שמנת חמוצה, רסק תפוחים וקינמון וזה היה מדהים:
  3. ה-שדרוג האהוב עלינו היה עם קצפת לוטוס. בקערת מקסר מקציפים 3/4 דרך מיכל שמנת מתוקה, כשהיא כמעט מוכנה מוסיפים 2 כפות גדושות ממרח לוטוס וממשיכים לערבל במהירות גבוהה עד התייצבות. הנה תראו:
img_0523

מפת הטיול

שנחזור אליכם עם פרטים?

תודה רבה! הפרטים התקבלו בהצלחה.
אבוי! משהו השתבש בשליחה, אנא נסו שנית.

שיתוף

הצג תגובות

תגובות

רשומות נוספות מסוג:

מתוק