צנצנות
מוצרים
ערב
צהריים
בוקר
חברים
מתוק
טרי
קערה
מחבת
בתנור
סיר
שבת
סבתא
טיולים
מתכונים

קרמבל תותים

April 5, 2019
דלג למתכוןדלג למפה

אתם מכירים את המתכונים האלו שרצים איתכם שנים, אלו שאתם מכירים כל כך טוב שעשיתם עליהם כל ספין אפשרי? מתכונים מהסוג הזה שהם כבר כמו חברים טובים שהייתם איתם פה וגם שם והיו לכם עליות וירידות אבל בעיקר עליות, ומרוב שאתם מכירים טוב אתם כבר ממש יודעים איך לעשות שיהיה בולו?

kt

אז כזה מתכון יש לי לקראמבל. הכרתי אותו דרך אמא של חברה שעשתה ורסיה כזו על מתכון מספר הבישול האגדי "מהמטבח באהבה" של רות סירקיס לקרמבל תפוחים. אכלתי אותו לראשונה לפני 14 שנים ומאז אני משחקת עליו.

ktb

בתקופה הקייטרינג שלי, הוא היה להיט. כשהמלצתי עליו ללקוחותיי, הם תמיד היססו כי הרגישו שאם אין בזה שוקולד זה לא מעניין, אבל ביס אחד והתחננו למתכון. בכל הזדמנות שיש לי אני מכינה כמות כפולה של הבצק ושמה במקפיא כדי שאם מישהו יקפוץ אני פשוט אזרוק לתנור עם כל שארית פרי שיש ואצא מארחת מפנקת.

ktm

יש לבצק מרקם כזה של קוסקוס שגם בהקפאה הוא נשאר פירורי ואפשר פשוט לשלוף אותו מהמקפיא ולחבר אותו עם פרי והופה׳לה יש לכם בומבה של קרמבל שאוהב מאוד לצאת חם עם איזה גלידת וניל או סורבה קוקוס רענן או קצפת אוורירית. זיווג משמים. יאמי.

ktkk

הורסיות האהובות עליי הן: תפוחים כמובן, אגסים למה לא, שזיפים בקיץ ותותים בחורף. עכשיו זה הזמן המושלם להכין אותה עם תותים, כי הם בסוף העונה, רכים וזולים ואחרי יום במקרר אין סיכוי לאכול אותם טריים. עובד גם עם: בננות, פירות יער, נקטרינות, אפרסקים, משמשים ומה לא? זה מה שהכי כיף איתה, היא טובה לכל עונה, קופצים לשוק רואים איזה פרי עונתי שקורץ לכם מהבסטה ויאללה למטבח

ktkkb

אם אתם פריקים של חומרי גלם, תשקיעו בקמח טוב, בחמאה איכותית וצהבהבה ואם בא לכם להפליג רחוק גם ביצים אורגניות לכו תשתגעו. אתם יכולים להחליף חלק מהקמח באגוזי מלך או שקדים, אפשר להחליף את הסוכר הלבן בסוכר קוקוס או בסוכר חום, טבעונים יכולים להמיר את החמאה בשמן קוקוס ואפילו שמן קנולה וזה עדיין יוצא פריך ונפלא. איזה עוגה זורמת שייא אללה שלה.

ktbo

ktbo1

קראמבל תותים

מצרכים:

  • 2 כוסות קמח
  • 1 כוס סוכר+ כף סוכר
  • 100 גרם חמאה חתוכה לקוביות+ 50 גרם חתוכה לחתיכות קטנטנות
  • 1 כפית אבקת אפיה
  • 2 חלמונים
  • כחצי קילו פרי

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור ל-180 מעלות
  2. מכניסים למעבד מזון את כל חומרי הבצק (קמח, כוס סוכר, 100 גרם חמאה, אבקת אפיה וחלמונים) ומעבדים בפולסים קצרים עד שהבצק מקבל מרקם של קוסקוס, צריך לבדוק שכשצובטים אותו הוא נתפס לגושים
  3. מניחים חצי מכמות הבצק על תבנית אפיה ומהדקים אותו לתחתית אחידה יחסית
  4. מעל הבצק מפזרים את התותים כשהם שטופים וחתוכים לחצי
  5. מעל התותים מפזרים את החצי הנותר מהבצק
  6. מעל כל אלו מפזרים חתיכות חמאה קטנות וכף סוכר
  7. אופים בתנור במשך כ-40 דקות. החלק העליון צריך להיות שחום ומקורמל והעוגה יציבה

הצעות לשדרוג/ שינוי:

  • הכינו את הקרמבל בתבניות אישיות
  • החליפו חצי מכמות הקמח הלבן בקמח מלא/ בשיבולת שועל/ באגוזי מלך/ בשקדים/ בפיסטוק
  • החליפו את הפרי בתפוחים מבושלים בקינמון ולימון/ בשזיפים מבושלים בקצת יין אדום ואניס
  • הגישו עם גלידת וניל משובחת/ סורבה קוקוס מרענן/ קצפת אוורירית

מפת הטיול

שנחזור אליכם עם פרטים?

תודה רבה! הפרטים התקבלו בהצלחה.
אבוי! משהו השתבש בשליחה, אנא נסו שנית.

שיתוף

הצג תגובות

תגובות

רשומות נוספות מסוג:

מתוק